Ο Robin Müller από τη Γερμανία νίκησε 22 άλλους διαγωνιζόμενους από 11 χώρες σε μια σειρά εξαντλητικών δοκιμασιών στο Κέντρο Πελατών της Volvo στην Εσκιλστούνα (Eskilstuna) της Σουηδίας, για να ανακηρυχθεί ο καλύτερος χειριστής της Ευρώπης για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Από τα αριστερά προς τα δεξιά: Niels Kuipers (NL), Robin Müller (DE) και Per Ovesen (DK)
Το Σάββατο 5 Οκτωβρίου, 22 από τους πιο εξειδικευμένους χειριστές μηχανημάτων έργων στην Ευρώπη – συμπεριλαμβανομένου του περσινού νικητή Robin Müller από τη Γερμανία – συγκεντρώθηκαν στο Κέντρο Πελατών της Volvo στην Εσκιλστούνα της Σουηδίας, για την πιο σκληρή δοκιμασία του κλάδου για τη λειτουργία ακριβείας, τον τελικό του Volvo Operators Club.Η εκδήλωση αποτελεί το αποκορύφωμα ενός έτους τοπικών αγώνων που διεξήχθησαν από 11 παραρτήματα του Volvo Operators Club στην Ευρώπη – Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Γαλλία, Γεωργία, Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία, Ελβετία, Ολλανδία και Τουρκία – και έχει ως στόχο να γιορτάσει το ταλέντο και την εμπειρία στο επάγγελμα του χειριστή μηχανημάτων έργων στο υψηλότερο επίπεδο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον φετινό διαγωνισμό συμμετείχε η πρώτη γυναίκα στην 25χρονη ιστορία της Λέσχης Χειριστών. Η Phebe Taelman από το Βέλγιο προκρίθηκε στη Matexpo τον Σεπτέμβριο και χειρίζεται εκσκαφείς από την ηλικία των έξι ετών.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι διαγωνιζόμενοι έλαβαν μέρος σε τρεις χρονομετρημένες δοκιμασίες με ποινές για λάθη. Οι χειριστές με την υψηλότερη βαθμολογία κλήθηκαν στη συνέχεια να διαγωνιστούν σε ημιτελικό και σούπερ τελικό για να αναδειχθεί ο καλύτερος των καλύτερων.
Ο Robin Müller από τη Γερμανία αναδείχθηκε πρώτος, ακολουθούμενος από τον Niels Kuipers από την Ολλανδία και τον Per Ovesen από τη Δανία.
Ο Robin κέρδισε επίσης τον διαγωνισμό το 2023 στην πρώτη του προσπάθεια, υπερασπιζόμενος με επιτυχία τον τίτλο του το 2024. Ο 30χρονος πατέρας δύο παιδιών είναι τρίτης γενιάς ιδιοκτήτης επιχείρησης κατασκευαστικού εξοπλισμού. «Είμαι εντυπωσιασμένος από την εμπειρία του Operators Club, ειδικά επειδή είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε στη Σουηδία, την πατρίδα της Volvo CE», λέει ο Robin. «Το στήσιμο με τη δοκιμή όλων των μηχανημάτων στο Κέντρο Πελατών και η ευκαιρία να λάβουμε μέρος στην εμπειρία της πίστας την προηγούμενη ημέρα έκαναν τη συνολική εκδήλωση εξαιρετική. Μου άρεσε πραγματικά η ατμόσφαιρα με όλους τους φιναλίστ και το ομαδικό πνεύμα σε όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού».
Κρατώντας τους ανταγωνιστές σε εγρήγορση
Ο επετειακός τελικός του Volvo Operators Club για τα 25 χρόνια λειτουργίας του το 2023 περιελάμβανε μόνο ηλεκτρικά μηχανήματα, αποδεικνύοντας τη δέσμευση της Volvo Construction Equipment για βιωσιμότητα και το όραμα για μια κατασκευαστική βιομηχανία με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ο φετινός διαγωνισμός έδωσε στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να γνωρίσουν μερικά από τα τελευταία μηχανήματα νέας γενιάς της Volvo CE, όπως ο συμπαγής τροχοφόρος φορτωτής L30, ο εκσκαφέας EC230 και ο εκσκαφέας EC400 που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση πελατών Volvo Days στη Σουηδία τον Ιούνιο.
«Είναι σημαντικό για εμάς να αναμειγνύουμε τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στις προκλήσεις κάθε χρόνο για να κρατάμε τους ανταγωνιστές σε εγρήγορση και να διασφαλίζουμε ότι ο νικητής μας είναι πραγματικά ο πιο εξειδικευμένος και ευέλικτος χειριστής σε όλους τους τύπους εξοπλισμού», εξηγεί η Hanna Jaschke, υπεύθυνη για το Operators Club στη Volvo CE.
Οι προκλήσεις του 2024
Στην πρώτη δοκιμασία, που ονομάστηκε «The Hauler Lane», οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να ολοκληρώσουν μια σειρά από ελιγμούς με ένα αρθρωτό φορτηγό A25G και να τερματίσουν τοποθετώντας τον δείκτη που ήταν προσαρτημένος στο μπροστινό μέρος του μηχανήματος όσο το δυνατόν πιο κοντά στο κέντρο ενός ματιού ταύρου.

Στη συνέχεια, στη δοκιμασία «Ράβδος με σπείρωμα», οι χειριστές έπρεπε να ξεβιδώσουν απαλά μια ράβδο με σπείρωμα και να τη μεταφέρουν σε νέα θέση 180° προς τα δεξιά χρησιμοποιώντας τον κάδο του εκσκαφέα EC230.
Στη συνέχεια, στην τρίτη προκριματική δοκιμασία, «Ο τοίχος από τούβλα», οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να χρησιμοποιήσουν ένα ραβδί προσαρτημένο στα πιρούνια παλετών ενός τροχοφόρου φορτωτή L120H για να γκρεμίσουν 10 τούβλα τοποθετημένα σε μια δομή τοίχου.

Μετά από αυτές τις αρχικές προκλήσεις, οι 10 χειριστές με τους ταχύτερους χρόνους περιηγήθηκαν στην ημιτελική «διαδρομή εμποδίων» στο L30, μεταφέροντας μια παλέτα με μια μπάλα του μπάσκετ.

Οι πέντε καλύτεροι διαγωνιζόμενοι έλαβαν στη συνέχεια μέρος στον σούπερ τελικό «Μάντεψε το βάρος» με τη χρήση του EC400, όπου έπρεπε να φορτώσουν 15 τόνους υλικού στην καρότσα ενός αρθρωτού μεταφορέα χωρίς να βασιστούν στο σύστημα ζύγισης επί του οχήματος.

Εξοικείωση και διασκέδαση στην πίστα δοκιμών World RX
Για να διασφαλιστεί η δικαιοσύνη, οι διαγωνιζόμενοι είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τα μηχανήματα την προηγούμενη ημέρα, όπου ήταν ελεύθεροι να τα δοκιμάσουν κατά βούληση. Ως προθέρμανση, συμμετείχαν επίσης σε έναν διασκεδαστικό διαγωνισμό στο Rallycross Test Lab στο GTR Motor Park κοντά στο Κέντρο Πελατών της Volvo. Αυτή η πίστα αγώνων αναπτύχθηκε ειδικά από τη Volvo CE για να υποστηρίξει το έργο της ως επίσημος προμηθευτής εξοπλισμού κατασκευής και συνεργάτης κατασκευής πίστας του πλήρως ηλεκτρικού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rallycross της FIA (World RX).

«Το να βλέπεις τέτοια απίστευτη δεξιοτεχνία και ακρίβεια από τους χειριστές σε όλη την Ευρώπη είναι πραγματικά εμπνευσμένο», καταλήγει η Hanna Jaschke. «Αυτός ο διαγωνισμός όχι μόνο γιορτάζει τους καλύτερους του κλάδου μας, αλλά αναδεικνύει επίσης την προσαρμοστικότητα που απαιτείται στο σημερινό εξελισσόμενο κατασκευαστικό τοπίο. Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες για τις εξαιρετικές τους επιδόσεις και ιδιαίτερα στον φετινό νικητή Robin Müller που ανέδειξε τόσο αξιοσημείωτο ταλέντο σε μια ποικιλία μηχανημάτων».

