Χτiζοντας eνα μeλλον για oλους
Το Kühtai 2 είναι ένας υδροηλεκτρικός σταθμός που κατασκευάζεται στην κοιλάδα Kühtai στην Αυστρία. Όταν ολοκληρωθεί το 2026, θα παρέχει πάνω από 200 εκατομμύρια kwh ανανεώσιμης ενέργειας ετησίως στο Αυστριακό δίκτυο. Στο επίκεντρο αυτού τεράστιου έργου βρίσκονται τα μηχανήματα της Volvo Construction Equipment (Volvo CE).

Το Kühtai 2 βρίσκεται σε υψόμετρο 2.000 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας στο δήμο Silz στις Άλπεις Stubai του Τιρόλο στην Αυστρία και αποτελεί ένα σημαντικό εγχείρημα της Αυστριακής εταιρείας κοινής ωφέλειας Tiroler Wasserkraft (TIWAG) AG, με εκτιμώμενη επένδυση ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ.
Αυτή η επέκταση της υφιστάμενης σειράς σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Sellrain-Silz, περιλαμβάνει την προσθήκη ενός τρίτου συστήματος αποθήκευσης νερού και μιας πρόσθετης μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με αντλία. Θα παράγει περίπου 216 εκατομμύρια kwh ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως για τους κατοίκους της Αυστρίας, ενισχύοντας την υφιστάμενη παραγωγή των 531 εκατομμυρίων kwh και υποστηρίζοντας την πορεία της Αυστρίας προς την ενεργειακή μετάβαση. Όπως λέει η TIWAG, «αυτό δεν είναι ένα έργο για την TIWAG, αλλά ένα έργο για όλους».
Η εταιρεία διαχείρισης κατασκευών, Swietelsky, είναι μία από τις τρεις εταιρείες που εργάζονται στο έργο, μαζί με τις Jäger Bau και Bodner, ως μέρος μιας κατασκευαστικής κοινοπραξίας και αναλαμβάνει την τεχνική ηγεσία. Ο διαχειριστής του έργου, Peter Wetzlinger, 40 ετών, επιβλέπει το τμήμα της κοινοπραξίας ARGE ύψους 425 εκατομμυρίων ευρώ.

«Ένα τέτοιο έργο δεν είναι κάτι που συμβαίνει καθημερινά και ο ανθρώπινος παράγοντας είναι επίσης πολύ σημαντικός για μένα», λέει ο Peter Wetzlinger. «Το χτίζουμε μαζί με ανθρώπους και στο τέλος της ημέρας θα πρέπει να εξυπηρετεί τους ανθρώπους για μεγάλο χρονικό διάστημα.
«Είμαι εδώ τέσσερα χρόνια τώρα και θα μείνω μέχρι το τέλος. Και δεν είμαι μόνος μου. Χρειάζονται πολλοί άνθρωποι για να λειτουργήσει το έργο. Περίπου 620 άτομα από περισσότερες από 10 χώρες εργάζονται εδώ, είναι σαν ένα μικρό χωριό με τη δική του καντίνα. Είμαστε όλοι μακριά από το σπίτι μας, οπότε το εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον είναι σημαντικό, και πρέπει επίσης να σου αρέσει. Δεν πρόκειται μόνο για τα χρήματα, αλλά και για το να είσαι μέλος της ομάδας σε ένα τέτοιο έργο».
Ισχυρά μηχανήματα για απαιτητικές εργασίες
Το εργοτάξιο είναι ένας πυρήνας δραστηριότητας με περίπου 200 μηχανήματα σε λειτουργία, εκ των οποίων περισσότερα από 60 είναι της Volvo CE. Ένας ολοκαίνουριος Volvo EC950F είναι η ναυαρχίδα του στόλου των εκσκαφέων. Ο μεγαλύτερος εκσκαφέας με ερπύστριες της Volvo CE, αυτός ο γίγαντας των 90 τόνων είναι ο πρώτος του είδους του στην Αυστρία, ενώ ένας δεύτερος θα ενταχθεί σύντομα στο έργο στο Kühtai.

«Προσομοιώσαμε κύκλους φόρτωσης και αυτό οδήγησε σε μια ζήτηση μεταξύ 90 και 100 τόνων», εξηγεί ο Wetzlinger. «Η αγορά για αυτή την κατηγορία μηχανημάτων είναι αρκετά μεγάλη, αλλά για εμάς η επιλογή περιοριζόταν από το με ποιον θέλαμε να συνεργαστούμε. Χρειαζόμαστε συνεργάτες που μπορούμε να εμπιστευτούμε. Ο αντιπρόσωπος της Volvo CE, η Ascendum, είναι ένας αξιόπιστος συνεργάτης που προσφέρει την υψηλή ποιότητα που περιμένουμε».
Πάνω από το έδαφος, , μαζί με τον EC950F, ένας στόλος μηχανημάτων Volvo, συμπεριλαμβανομένων των ελαστικοφόρων εκσκαφέων, Volvo EWR150, EW160 και EWR170, καθώς και των ερπυστριοφόρων εκσκαφέων EC220, EC250 και EC380 και μιας σειράς ελαστικοφόρων φορτωτών Volvo, εργάζεται ακούραστα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται ένα ειδικό μηχάνημα που βασίζεται στο Volvo L180, αλλά με ειδικό πρόσθετο εξοπλισμό από τον Φινλανδικό κατασκευαστή εξαρτημάτων «Reptail». «Αυτό λειτουργεί σαν ασφαλτοστρωτήρας και ισοπεδώνει το οδόστρωμα μόνο του», εξηγεί ο Wetzlinger.
26 αρθρωτοί μεταφορείς της Volvo, που ποικίλλουν σε μέγεθος από το A25 έως το A60 – τον μεγαλύτερο αρθρωτό μεταφορέα της αγοράς – αποτελούν την πραγματική ραχοκοκαλιά των εργασιών στο εργοτάξιο. Ο ανθεκτικός σχεδιασμός τους τα καθιστά ιδανικά για τις δύσκολες συνθήκες και το ανώμαλο έδαφος. Μόνο για υπόγειες εργασίες και ανατινάξεις, δεκατέσσερεις αρθρωτοί μεταφορείς A25 και A30, χρησιμοποιούνται για να μεταφέρουν το υλικό μακριά.

«Βελτιστοποιούμε τις διατομές έτσι ώστε οι κύκλοι φόρτωσης με τους ελαστικοφόρους φορτωτές Volvo L120, L150 και L180 να ταιριάζουν απόλυτα με τους A25 και A30», λέει ο Wetzlinger. «Αυτοί οι κύκλοι φόρτωσης έχουν δοκιμασθεί σε υπόγειες εργασίες, συμπεριλαμβανομένων πολλών εργασιών διάνοιξης σηράγγων στο παρελθόν. Σε μικρές σήραγγες, οι A25 με το σύστημα ανάστροφης οδήγησης, είναι τα καλύτερα μηχανήματα για την έξοδο από την σήραγγα με πλήρες φορτίο, κάθε υλικού. Αν και η ικανότητα των οδηγών εδώ δεν πρέπει να υποτιμάται!»
Τα μεγαλύτερα μοντέλα μεταφορέων, όπως τα Volvo A40 και A60, επιλέχθηκαν για τις χωματουργικές εργασίες επειδή διακρίνονται σε δύσκολες και εκτός δρόμου εφαρμογές. «Χρειαζόμασταν αρθρωτούς μεταφορείς, επειδή τα άκαμπτα φορτηγά (rigid dumpers) δεν μπορούν να φτάσουν παντού, ειδικά σε ορισμένες δυσπρόσιτες περιοχές του λατομείου.Επιπλέον, δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε αυτοκινητόδρομους για άκαμπτα φορτηγά. . Χρειαζόμαστε οχήματα παντός εδάφους και οχήματα με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Και σε αυτό το σημείο ο μεταφορέας A60 είναι πραγματικά μοναδικός, με την Volvo CE να πρωτοπορεί!».
Κάθε εβδομάδα, 30-40αρθρωτοί μεταφορείς μεταφέρουν από 25 τόνους μπετονίτη το καθένα – ένα διογκώσιμο αργιλικό υλικό – που αναμιγνύεται με το υλικό του πυρήνα πριν από τη μεταφορά του γύρω από το εργοτάξιο. «Λόγω της μονόδρομης λειτουργίας, οι διαδρομές γίνονται όλο και μεγαλύτερες, οπότε αλλάζουμε το στόλο των μηχανημάτων και αποκτούμε περισσότερους μεταφορείς A60 και έναν ακόμη μεγάλο εκσκαφέα EC950F, για να διασφαλίσουμε ότι θα μεταφέρουμε το υλικό εγκαίρως».

Ένα τεράστιο έργο σε μεγάλο υψόμετρο
Ο σταθμός ηλεκτροπαραγωγής Kühtai θα κατασκευαστεί υπόγεια σε ένα βραχώδες σπήλαιο, που έχει σχεδιαστεί για τη λειτουργία αντλητικού σταθμού αποθήκευσης ενέργειας και θα τροφοδοτείται από δύο τουρμπίνες Flensi, οι οποίες θα παράγουν έως και 190 MW ηλεκτρικής ενέργειας. Η κατασκευή περιλαμβάνει διάφορες εργασίες.Υπογείως, αυτό περιλαμβάνει την κατασκευή ενός δικτύου 8 χιλιομέτρων σηράγγων πρόσβασης και τροφοδοσίας, οι οποίες ανατινάσσονται και ανοίγονται, καθώς και μιας σήραγγας παράκαμψης 25,5 χιλιομέτρων με διάμετρο 4,20 μέτρα. Η εκσκαφή της γίνεται με ένα μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων 800 τόνων.
«Πρόκειται για μια σήραγγα βαρύτητας στην οποία το νερό εισέρχεται μέσω έξι υδροληψιών με ρυθμό έως και 13,5 κυβικά μέτρα ανά δευτερόλεπτο», εξηγεί ο Wetzlinger. Ο αγωγός παράκαμψης θα ανοίξει νέες λεκάνες απορροής στην κεντρική και ανατολική κοιλάδα Öztal και στο πίσω τμήμα της κοιλάδας Stubaital, διοχετεύοντας νερό στη νέα δεξαμενή Kühtai. Η ίδια η δεξαμενή θα έχει αποθηκευτικό όγκο 31 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων και θα γεμίζει δυόμισι φορές το χρόνο, κυρίως την άνοιξη και το φθινόπωρο.

«Για να γεμίσει η δεξαμενή, κατασκευάζεται ένα φράγμα 7 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων, με μήκος κορυφής 500 μέτρα και ύψος 106 μέτρα. Όλα τα υλικά που εξορύσσονται από την υπόγεια περιοχή, ανακυκλώνονται, ενώ στο φράγμα εγκαθίστανται χαλαρά πετρώματα. Επιπλέον, πρέπει να ανατινάξουμε 2,2 εκατομμύρια κυβικά μέτρα βράχου – δηλαδή περίπου 50-60.000 κυβικά μέτρα την εβδομάδα. Χρησιμοποιούμε 50 τόνους εκρηκτικών την εβδομάδα και περίπου 16.000 λίτρα πετρέλαιο την ημέρα».
Παρά το μεγάλο υψόμετρο, ο εκσκαφέας Volvo EC950F ξεπερνά τις προσδοκίες αποδοτικότητας καυσίμου, καταναλώνοντας 50 έως 55 λίτρα πετρέλαιο την ώρα σε πλήρη λειτουργία. «Στην αρχή δεν το πιστεύαμε και νομίζαμε ότι το μηχάνημα θα κατανάλωνε περισσότερο», λέει ο Wetzlinger. «Αλλά οι προβλέψεις της Ascendum αποδείχθηκαν σωστές».

Κορυφαία υπηρεσία για ένα κορυφαίο έργο
Η Ascendum είναι ένας πολύτιμος συνεργάτης στο έργο. «Δεν πρόκειται μόνο για την τιμή και τα καύσιμα, αλλά και για το κόστος των υπηρεσιών», λέει ο Wetzlinger. «Χρειαζόμαστε αξιοπιστία και καλή σχέση ποιότητας-τιμής. Στο Kühtai χρησιμοποιούνται κάποια ειδικά μηχανήματα που δεν είναι συνηθισμένα, οπότε χρειάζονται ειδικοί σε περίπτωση που κάτι πρέπει να επιδιορθωθεί γρήγορα. Με το μεγάλο, ευρύ δίκτυο που διαθέτει, η Ascendum μπορεί να έχει τους κατάλληλους ανθρώπους και τα ανταλλακτικά στο χώρο μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Η ανάπτυξη του Kühtai 2 είναι μια μνημειώδης προσπάθεια, που αξιοποιεί τόσο την ανθρώπινη εφευρετικότητα όσο και τη δύναμη των μηχανών για την παροχή βιώσιμης ενέργειας για το μέλλον της Αυστρίας. Είναι επίσης μια απόδειξη της σημασίας των στρατηγικών συνεργασιών και της τεχνολογίας αιχμής.

Παρακολουθήστε το αποκλειστικό μας βίντεο και βυθιστείτε στην απίστευτη ιστορία πίσω από το έργο Kühtai 2
Το Volvo CE τροφοδοτεί την κατασκευή του εργοστασίου αποθήκευσης Kühtai στην Αυστρία!
Οι δημοσιογράφοι που επιθυμούν περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε με την:
Βασιλική Μπίτσικα
Marketing and Communications Executive CVM
E-mail: vasiliki.bitsika@saracakis.gr

